Bács-Kiskun megyei Kormányhivatal Sajtóközleményei
2015.08.06
KÖZLEMÉNY!
KÖLTÖZIK A FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG
Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya a jelenlegi 6000 Kecskemét, Klapka u. 34. szám alatti ingatlanból átköltözik a 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A alatti épületbe.
A Fogyasztóvédelmi Osztály telefonos elérhetősége 2015. augusztus. 5-ik napjától a 76/795-710 számra változik.
A Fogyasztóvédelmi Osztály elektronikus levelezési címe változatlanul fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu.
A Hatósági Tanácsadó Iroda és Rezsipont a jövőben a
6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A
szám alatt kereshető fel személyesen, az eddig megszokott ügyfélfogadási rend szerint:
hétfőtől csütörtökig 8.00-16.00
pénteken 8.00-14.00 óra
között.
Az átköltözés ideje alatt a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály telefonon átmenetileg nem elérhető.
Megértésüket köszönjük!
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
TÁJÉKOZTATÁS
A CSALÁDOK OTTHONTEREMTÉSI KEDVEZMÉNYE IGÉNYBEVÉTELÉHEZ SZÜKSÉGES HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNYRÓL
A családok otthonteremtési kedvezménye (CSOK), mint vissza nem térítendő állami támogatás 2015. július 1-jét követően igényelhető.
A családok otthonteremtési kedvezménye „C” (követelménynek megfelelő) energetikai minősítési osztálynál kedvezőtlenebb energetikai minősítési osztályú egylakásos lakóépület vásárlása illetve bővítése esetén az igénylőnek csatolni kell a lakóépület fekvése szerinti építésfelügyeleti hatóság által kiállított, 30 napnál nem régebbi hatósági bizonyítványt arról, hogy 2013. január 1-jét követően a lakóépület életveszélyes állapota miatt kötelezés volt-e és a kötelezettség teljesítése megtörtént-e.
A hatósági bizonyítványt
- a Kecskeméti Járás, a Kiskunfélegyházi Járás, a Kiskunmajsai Járás és a Tiszakécskei Járás területén lévő ingatlanok esetében a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Osztálya (6000 Kecskemét, Széchenyi krt. 12.)
- a Bajai Járás, a Kiskunhalasi Járás, a Jánoshalmi Járás és a Bácsalmási Járás területén lévő ingatlanok esetében a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Bajai Járási Hivatal Építésügyi Osztálya (6500 Baja, Deák F. u. 11-13.)
- a Kalocsai Járás, a Kiskőrösi Járás és a Kunszentmiklósi Járás területén lévő ingatlanok esetében a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kalocsai Járási Hivatal Építésügyi Osztálya (6300 Kalocsa, Városház u. 1.)
állítja ki.
Amennyiben a lakóépület műemlék, illetve műemléki környezetben vagy műemléki jelentőségű területen áll, abban az esetben a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Osztálya (6000 Kecskemét, Széchenyi krt. 12.). állítja ki a hatósági bizonyítványt.
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Megváltozik a Kecskeméti Járási Hivatal ügyfélfogadása
Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a Kecskeméti Járási Hivatal szervezeti egységeinek ügyfélfogadási ideje 2015. június 08-tól az alábbiak szerint változik:
A Kecskeméti Járási Hivatal fent említett szervezeti egységeiben bevezetésre kerül a csütörtöki 8-18:00 óráig tartó, hosszított ügyfélfogadási idő.
A megváltozott ügyfélfogadási idő az intézett ügytípusokban változást nem okoz, a Tisztelt Ügyfelek a korábban megszokott gyors ügyintézésre számíthatnak.
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
A 2011. január 1-jével létrejött fővárosi és megyei kormányhivatalok jelentősen csökkentették a korábbi időszakra jellemző területi széttagoltságot, ezzel gyorsabbá, rugalmasabbá és költséghatékonyabbá téve a közigazgatást. Ezen fejlesztések folytatódnak most, aminek eredményéül a kormányhivatalokhoz további feladatok kerülnek, valamint a kormányhivatalokban és a hozzájuk tartozó járási hivatalokban megszűnik a szakigazgatási szervre és törzshivatalra való felosztás és csökken a vezetői szintek száma. Mindez többek között egységes feladatellátást, gyorsabb döntéshozatalt és olcsóbb működést eredményez.
2015. április 1-től átalakul a fővárosi és megyei kormányhivatalok eddigi szervezeti struktúrája, valamint új feladatokat delegál a kormányhivatalokhoz egy új jogszabály, amelynek célja az egységes kormányhivatali rendszer megteremtése.
A kormányhivatalok eddig ágazatonként elkülönülten, megyei és járási szinten működő, önálló feladat-és hatáskörrel bíró szakigazgatási szervekből (pl. munkaügyi központ, földhivatal, fogyasztóvédelmi felügyelőség, közlekedési felügyelőség, szociális és gyámhivatal), valamint a szintén önálló feladat- és hatáskörrel rendelkező, funkcionális és egyéb (pl. koordinációs) feladatokat ellátó törzshivatalból álltak. A kormányhivatalok tehát osztott szerkezetűek voltak, hiszen a kormánymegbízott által közvetlenül vezetett törzshivatalból illetve a szakmailag önálló szakigazgatási szervekből álltak, együtt, egy költségvetési szervet alkotva.
A kormányhivatalok a jövőben a kormánymegbízott által közvetlenül vezetett szervezeti egységekből (főosztályokból) és a járási hivatalvezetők által vezetett, osztályokra tagozódó járási hivatalokból állnak. A szagigazgatási szervekből (a jelenlegi megyei igazgatóságokból, felügyelőségekből) kormányhivatali főosztályok, a járási szinten működőkből pedig osztályok lesznek. A kormányhivataloknál egy-egy főosztály több jelenlegi szakigazgatási szerv feladatát fogja ellátni, amellyel összefüggésben csökken a vezetői szintek száma. Mindez egységes feladatellátást, egyszerűbb és gyorsabb döntéshozatalt, valamint ügyek tényleges elintézésére fordítható kapacitásnövekedést, illetve a jelenleginél olcsóbb, költséghatékonyabb működést eredményez.
A kormányhivatalokhoz ezen túl új, eddig más szervek által ellátott feladatok is kerülnek. Az integráció keretében elsősorban a hatósági típusú államigazgatási feladatok kerülnek a kormányhivatalokba.
- A környezetvédelmi és természetvédelmi felügyelőségek, valamint a bányakapitányságok, továbbá a
- Magyar Államkincstár családtámogatási és lakáscélú állami támogatásokkal kapcsolatos feladatai, az
- Országos Egészségbiztosítási Pénztár területi hivatalaitól a baleseti megtérítéssel és a keresőképesség vizsgálatával összefüggő feladatok, valamint a
- Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal hazai anyakönyvezéssel összefüggő feladatai.
A Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatalt ezen csoportokból a Magyar Államkincstártól és az Országos Egészségbiztosítási Pénztártól átkerülő feladatok érintik
Ezen intézkedés eredményeképpen tehát nő a kormányhivataloknál elintézhető ügyek száma. Az azokkal kapcsolatos kérelmek pedig leadhatóak a járási hivataloknál, a kormányhivataloknál, a kormányablakoknál és a települési ügysegédeknél is, aminek köszönhetően az ügyfelek egyes ügyeket, amiket addig csak a megyeszékhelyen intézhettek, a jövőben már a lakóhelyükhöz közel is elindíthatják.
A módosítások az egységes kormányhivatali struktúra jegyében megszüntetik a szakhatósági eljárásokat is a kormányhivatalhoz tartozó szervezeti egységségek tekintetében. 2015. április 1-től a kormányhivatal valamelyik szervezeti egységénél folyamatban lévő olyan ügyekben, amelyekben valamely másik kormányhivatali szerv szakmai állásfoglalása szükséges, a szakmai kompetenciával, ismerettel rendelkező szerv már nem mint szakhatóság, hanem mint az adott ügyben szakértelemmel bíró szervezet jár el. Az integrációt követően a hatósági eljárásban a szakhatósági megkeresés megszűnik, a korábban közreműködő szakhatóságok az eljáró hatósággal közösen hozzák meg a döntésüket, azt egy döntésbe foglalják; ezen eljárások esetén a szakhatósági eljárás időszükségletével rövidül a döntés meghozatalához szükséges idő.
(Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal)
Változtak a mák termesztésével és forgalomba hozatalával kapcsolatos szabályok
Az étkezési mák kereskedelmi céllal történő termesztése esetén területnagyságtól függetlenül a termesztő köteles a föld fekvése szerinti illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatóság részére a rendeletben szabályozott következő adatokról (természetes személy személyazonosító adatai és lakcíme, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet megnevezése, székhelye, adószáma, a képviseletét ellátó személy családi és utóneve, lakcíme, valamint a képviselet jogcíme, a vetett termőterület nagysága, helye, helyrajzi száma, vagy fizikai blokk és parcella száma, a termesztett fajta neve, vetőmag fémzár száma és mennyisége,) bejelentést tenni. Az őszi vetésű étkezési mák bejelentési határideje a vetési évben november 30-a, a tavaszi vetésű étkezési mák esetében a vetési évben április 30-a. A termesztő köteles őszi vetésű étkezési mák kipusztulása esetén a föld fekvése szerint illetékes földművelésügyi igazgatóságnak a vetést követő év április 30-ig bejelenteni a kipusztulással érintett terület azonosítóit (település neve, földrészlet helyrajzi száma, alrészlet megjelölése, fizikai blokk és parcella azonosító), nagyságát, valamint a kipusztult állomány fajtáját.
A betakarítást követően az étkezési mák termesztője köteles tárgyév szeptember 30-ig az illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatóságnak bejelenteni a mákszalma és a betakarított mákmag mennyiségét. A mákszalma megsemmisítéséről a termesztőnek nyilvántartást kell vezetni.
Az étkezési mák termesztőnek a bejelentésről valamint a bejelentett mákmag mennyiségéről az illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatósága igazolást állít ki. Az étkezési mák kizárólag ezen igazolás birtokában hozható forgalomba. A termesztő köteles az étkezési mákot továbbforgalmazó személynek az igazolást bemutatni. Az igazolás számát az étkezési mák forgalomba hozatala során a kereskedelmi dokumentumoknak tartalmaznia kell.
Az illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatósága a termesztő költségére elrendelheti az étkezési máktábla talajba forgatással történő megsemmisítését, amennyiben az étkezési mák termesztése a rendelet alapján bejelentési kötelezettség alá tartozik és a termesztő a bejelentési kötelezettségének határidőre nem tett eleget, illetve azt legkésőbb a mák virágzásának befejezését megelőző tizenöt napig nem pótolta, vagy a termesztő valótlan adatokat jelentett be.
A földművelésügyi igazgatóság, valamint a megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatósága ellenőrzi a forgalomba hozott étkezési mák igazolásának meglétét. Amennyiben a termesztő igazolás nélkül hozza forgalomba az étkezési mákot, a földművelésügyi igazgatóság vagy az élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatóság az étkezési mákot lefoglalja és elrendeli a termesztő költségén való megsemmisítését.
A bejelentéshez szükséges formanyomtatványok letölthetőek a NÉBIH honlapjáról. (www.nebih.gov.hu)
További információért forduljon az illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatóságához. (tel.: 76/513-600, fax.: 76/513-627, e-mail: bacs-fm@nebih.gov.hu)
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások rendszere 2015. március 1-től jelentős mértékben átalakul. Az állam és az önkormányzat segélyezéssel kapcsolatos feladatai élesen elválasztásra kerülnek. Az aktív korúak ellátására vonatkozó támogatások, vagyis a rendszeres szociális segély helyébe lépő egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás, valamint a foglalkozást helyettesítő támogatás a jövőben a járásoknál intézhető.
A járási hivatalok feladat-és hatáskörébe tartozó és az általuk megállapításra kerülő kötelezően nyújtandó szociális ellátások köre 2015. március 1-től az aktív korúak ellátásával bővül.
Az aktív korúak ellátása keretében kétféle támogatás állapítható meg, a foglalkozást helyettesítő támogatás, valamint a rendszeres szociális segély helyébe lépő egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás.
A Kecskeméti járásban az aktív korúak ellátásával kapcsolatos támogatások, így a foglalkoztatást helyettesítő és az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás iránti kérelmek benyújtására az ügyintézés egyszerűsítése érdekében a Kecskeméti Járási Hivatal Munkaügyi Kirendeltségéhez (6000 Kecskemét, Klapka u. 34.) telepített járási ügysegédeknél lesz lehetőség ügyfélfogadási időben.
Munkaügyi Kirendeltség ügyfélfogadási ideje
Hétfő, Kedd, Csütörtök 8:00-15:00
Szerda 8:00-18:00
Továbbá az aktív korúak ellátásával kapcsolatos támogatások iránti kérelmek benyújtására lehetőség lesz a Kecskeméti Járási Hivatalnál (6000 Kecskemét, Széchenyi krt. 12.) is ügyfélfogadási időben, valamint a Kecskeméti járás illetékességi területéhez tartozó települések önkormányzatainál a járási települési ügysegédeknél az ügyfélfogadási idejükben. Az ügysegédek ügyfélfogadási idejéről szóló tájékoztatás elérhető a www.bkmkh.hu honlapon, a Kecskeméti Járási Hivatal ügysegédi szolgálatáról szóló menüpont alatt (www.bkmkh.hu/kecskemeti_jarasi_hivatal/ugysegedi_szolgalat/).
A jogszabályi rendelkezések alapján 2015. március 05. napjáig még a települési önkormányzatok fogják folyósítani az aktív korúak ellátásához kapcsolódó – 2015. február hónapra járó – támogatási összegeket. A 2015. március hónapra járó – április 5-ig esedékes – támogatási összegek utalásáról már a fővárosi és megyei kormányhivatalok gondoskodnak majd.
Ezen támogatási összegek az ügyfelek döntése alapján bankszámlára, vagy lakcímre kerülnek kiutalásra, a támogatások készpénzben történő kifizetésére nincs lehetőség.
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Kecskeméti Járási Hivatal