Bács-Kiskun megyei Kormányhivatal Sajtóközleményei
2015.02.23
TÁJÉKOZTATÓ HONLAPOT INDÍTOTT A NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA AZ EKÁER-RŐL
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) honlapján (www.nak.hu), illetve közvetlenül az ekaer.nak.hu címen már elérhető a Kamarának az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerrel (EKÁER) kapcsolatos internetes oldala.
A honlapon található tudásbázis közérthetően ismerteti a rendszer jogszabályi hátterét, és gyakorlati példákon keresztül ad válaszokat a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart érintő speciális kérdésekre. A rendszer használatának megértését segítik a honlapon megtekinthető tematikus videofilmek is, amelyek a regisztrációtól a bejelentésig végigvezetik az érintetteket az egyes folyamatokon. A weboldalon elérhető egyszerű kérdőív kitöltésével pedig a termelők egyértelmű választ kapnak arra, hogy adott szállítmányukhoz szükséges-e EKÁER-bejelentés, vagy mentesülnek a kötelezettség alól. A honlap dinamikusan követi a szabályozás esetleges módosításait, és felhívja a látogatók figyelmét az egyes változásokra.
Az EKÁER indulása óta a NAK – a Nemzetgazdasági Minisztérium, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatal közreműködésével - számos tájékoztató fórumot szervezett a rendszerről. A tájékoztatás mellett a Kamara fontosnak tartja, hogy folyamatosan egyeztessen a jogszabályalkotásért és a végrehajtásért felelős hatóságokkal, hogy az EKÁER használatával kapcsolatban a tagság részéről felmerült kérdéseket és problémákat a szabályozás módosításával kezelni lehessen. A NAK célja, hogy az eredeti jogalkotói szándék sérelme nélkül egy életszerű és könnyen használható rendszerré váljon az EKÁER.
A NAK támogatja a jogalkotónak az EKÁER bevezetésével kapcsolatos céljait: a jogkövető piaci szereplők pozíciójának erősítését, az áruforgalom átláthatóvá tételét, a gyakran az emberi egészséget veszélyeztető, élelmiszerekkel kapcsolatos visszaélések kizárását és az áfacsalásokra szakosodott bűnözői körök visszaszorítását. A rendszer célja tehát nem a tisztességesen dolgozó szereplők terheinek növelése, hanem érdekeik védelme a tisztességtelen piaci szereplőkkel szemben.
Háttérinformáció:
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A magyar agrártermelői és élelmiszeripari szektor gyakorlatilag valamennyi piaci szereplője – az őstermelőktől a gazdasági társaságokig – kötelezően tagjává váltak a 2013. március 28-án megalakult Nemzeti Agrárgazdasági Kamarának (NAK). A kamara feladata az agrár- és élelmiszerágazat hatékony képviselete, versenyképességének erősítése a tagoknak nyújtott szolgáltatások bővítésével.
Budapest, 2015. február 19.
Kapcsolat:
Siska Mátyás, NAK, mb. marketing-, PR-, és kommunikációs igazgató, +36 70 489 37 99, siska.matyas@nak.hu
Konrád Szilárd, NAK, kommunikációs csoportvezető, +36 30 597 12 92, konrad.szilard@nak.hu
A Kecskeméti Járási Hivatal Kormányabalak Osztályának és Okmányirodai Osztályának ügyfélfogadási ideje 2014. december 01-től változni fog.
1.) A Kormányablak Osztály ügyfélfogadási ideje 2014.12.01-től:
Hétfő: 7:00-17:00
Kedd: 8:00-16:30
Szerda: 8:00-16:30
Csütörtök: 8:00-18:00
Péntek: 8:00-19:00
Szombat: 8:00-12:00
2.) A Okmányirodai Osztály ügyfélfogadási ideje 2014.12.01-től:
Hétfő: 8:00-16:30
Kedd: 8:00-16:30
Szerda: 8:00-12:00
Csütörtök: 8:00-16:30
Péntek: 8:00-14:00
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
2014.06.25
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Ügyfélszolgálati változás!
Tájékoztatjuk Tisztelt ügyfeleinket, hogy a Kecskeméti Járási Hivatal Hatósági Osztályához tartozó alábbi ügykörök vonatkozásában
- közgyógyellátási igazolvány
- egészségügyi szolgáltatás igénybevétele
- időskorúak járadékára való jogosultság
- ápolási díjra való jogosultság
- hadigondozotti ügyek
az ügyfélfogadást 2014. június 16. napjától a Kecskeméti Járási Hivatal Kormányablak Osztálya vette át, az új kérelmek tekintetében.
A Kormányablak megtalálható Kecskeméten, a Deák Ferenc tér 5. szám alatt (a Nyugdíjfolyósító Intézet épülete mögötti sarkon)
ÜGYFÉLFOGADÁS
hétfőtől péntekig 8.00 és 20.00 óra között
(Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal)
2014.04.16
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Ellenőrzések az őstermelők érdekében
A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Földművelésügyi Igazgatósága az idei évtől a 228/1996. (XII.26.) Korm. rendelet alapján megkezdi az őstermelői igazolványok használatának és az abban foglalt adatok valódiságának ellenőrzését a piacokon, vásárokban, mozgó standokon, útszéli illetve a saját ingatlanon történő árusítóhelyeken a megye teljes területén.
Az ellenőrzések célja az őstermelői igazolvánnyal való visszaélések mérséklése, a saját gazdaságra vonatkozó valótlan nyilatkozattal kiváltott őstermelői igazolvánnyal értékesítők, a nem saját termelésű terméket értékesítők kiszűrése. Kiemelt cél a folyamatos ellenőrzéssel, hatósági jelenléttel a tényleges őstermelői tevékenységet végző termelők piaci lehetőségeinek javítása, a fogyasztók őstermelők által kínált árukkal szembeni bizalmának erősítése.
Az ellenőrzés jogosultsága kiterjed a mezőgazdasági őstermelő által értékesíteni kívánt, értékesített termék származásának vizsgálatára valamint a mezőgazdasági őstermelői igazolvány, értékesítési betétlap és az adatnyilvántartó lap ellenőrzésére, mely iratokat az őstermelőnek az árusító helyen magánál kell tartania.
Szabálytalanság esetén az ellenőrök jogosultak az igazolványt visszatartani, ha az igazolványban és az adatnyilvántartó lapon feltüntetett értékesítésre szánt termékek köre, és az értékesítő helyen lévő termékek eltérnek. Jogosultak továbbá az igazolványt visszavonni, ha az ellenőrzés során megállapítást nyer, hogy a mezőgazdasági őstermelő által értékesíteni kívánt, vagy értékesített termék mennyisége 10%-kal vagy azt meghaladó mértékben több mint amennyit az adatnyilvántartó lapján bejelentett, valamint a mezőgazdasági őstermelő saját gazdasága adatai alapján lehetősége van termelni.
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
2014.01.30
KÖZLEMÉNY
Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a Kecskeméti Járási Hivatal Okmányirodai Osztály Kerekegyházi kirendeltsége az eddig megszokott
76/546-055 és 76/546046
telefonszámok mellett a jövőben a
06-70/436-2981
telefonszámon is elérhető az ügyfelek számára.
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
2014.01.30
Rendkívüli helyzetekben való tájékozódás új rendszere elérhető már mobil készüléken is. Az elmúlt év márciusában bekövetkezett rendkívüli hóhelyzet, valamint a 2013. júniusi árvíz hatékony megoldás kidolgozását tették szükségessé a lakosság azonnali, naprakész, ugyanakkor célzott tájékoztatására.
Ezen cél érdekében BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesülettel és a Microsoft Magyarország Kft-vel kifejlesztett egy mobil eszközökre optimalizált új alkalmazást a vészhelyzeti értesítési szolgáltatást ( rövid megnevezés: VÉSZ).
A VÉSZ segítségével az okos telefonnal rendelkezők azonnal tájékozódhatnak a lakóhelyükön az úti céljuk által érintett területek, figyelt útvonalak, megyék, vagy akár az egész ország aktuális helyzetéről, a kiadott figyelmeztető és riasztási jelzésekről.
Az alkalmazást letöltő felhasználó beállíthatja magának, hogy Magyarország mely területéről kér azonnali értesítést mobil eszközére.
Kijelölheti a lakóhelyéhez igazított értesítési zónát, egy-egy megyét, a nagyobb hazai tavak környékét, vagy akár az egész országot is.
A VÉSZ képes arra is, hogy a mobil eszköz GPS berendezésének segítségével figyelje a felhasználó aktuális helyzetét, és ehhez viszonyítva küldi az adott területre érvényes értesítéseket az okos készülékre.
A szolgáltatás három fokozatú értesítést tud küldeni, a felhasználó tetszés szerint kiválaszthatja, hogy csak a riasztásokról, a figyelmeztetésekről, vagy pedig mindenről, így a tájékoztatásokról is kér-e értesítést.
Az ingyenesen letölthető alkalmazás Android, az iOS és Windows Phone operációs rendszerekre egyaránt elérhető, teljesen díjmentesen. Az új szolgáltatási rendszerről ovábbi információk találhatók a
http://www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=lakossag_veszelyhelyzeti_tajekoztato_rendszer
honlapon.