Menü
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Sajtóközleményei
2020.04.03
Tisztelt Látogató!
A térkép piros színnel a megtekintés napján hatályban lévő tűzgyújtási tilalmat mutatja! A térkép minden nap 0 óra 1 perckor automatikusan frissül.
A térképen piros színnel jelölt területeken a tűzgyújtási tilalom idején betartandó szabályok vannak hatályban! A tűzgyújtási tilalom idején tilos tüzet gyújtani a külterületi ingatlanokon fekvő erdőkben és fásításokban, valamint azok 200 méteres körzetében.
Ide kell érteni a térképen jelölt területeken található tűzrakó helyeket, a vasút és közút menti fásításokat, valamint a parlag és gazégetést is.
Aki a tűzvédelmi rendelkezéseket megszegi bírsággal sújtható!
A lakóhelye vagy az aktuális tartózkodási helye környékén található erdőterületek beazonosíthatók a térkép segítségével. A Rétegek menüpontra kattintva további rétegeket kapcsolhat be. Alaprétegként beállítható a Google Hybrid térkép is. A térképen lehetőség van koordinátás keresésre is EOV és WGS84 vetületi rendszerben.
A tűzgyújtási tilalom elrendelése és annak visszavonása a meteorológiai körülményektől, az erdőben található élő és holt biomassza szárazságától és a keletkezett tüzek gyakoriságától függ.
A belterületi kerti és növényi hulladék égetése a hatályos levegővédelmi szabályozás alapján tiltott. A tiltás alól az önkormányzat helyi rendeletben belterületi ingatlanokra felmentést adhat, melyben szabályozza az égetés feltételeit, körülményeit. A helyi önkormányzatnál kell érdeklődni, hogy mikor lehet a kertben égetni. Amennyiben nincs ilyen rendelete az önkormányzatnak, abban az esetben nem szabad avart és kerti hulladékot égetni.
Nem minősül tűzgyújtásnak a gáz égőfej és a zárt tűzterű sütő-, főző-, melegítő eszköz alkalmazása, ha az megfelelő szikrafogóval van ellátva.
Külön "i" infógomb szolgál az erdőrészlet, és más elemek információinak megjelenítésére.
A tűzgyújtási tilalomról és az erdőtűz megelőzésről sok hasznos információt www.erdotuz.hu weboldalon.
térkép ►ITT
Változások a közigazgatási ügyintézéshez kapcsolódó egyes illetékek és díjak tekintetében
Az állami rezsicsökkentés folytatásaként - a lakossági konzultáció figyelembevételével – elkészített, a közigazgatási ügyintézéshez kapcsolódó egyes illetékek és díjak megszüntetéséről szóló 2017. évi II. törvény szerint 2017. március 16-tól 20 hatósági eljárás díja kerül megszüntetésre, amelyből 15 a magánszemélyek, 5 a vállalkozások terheit csökkenti.
A Kormány által kezdeményezett, 2016 nyarán tartott lakossági konzultáció során az állami rezsicsökkentéssel kapcsolatban összesen 142 589 db kérdőív került kitöltésre.
Az állami rezsicsökkentés mostani üteme várhatóan összesen 1,6 milliárd forint megtakarítást eredményez majd 2017. évben, amiből a vállalkozások 1,2 milliárd forintra, a magánszemélyek 385 millió forintra számíthatnak.
Ezentúl többek között nem kell illetéket fizetni az anyakönyvi kivonatért, a 18 éven aluliaknak az általános tételű közigazgatási eljárásokért, a 65 évnél idősebbeknek pedig a magánútlevélért. Nem lesz díjköteles a családi név korrekciójára irányuló eljárás sem.
A családi otthonteremtési támogatás igényléséhez kapcsolódó ügyintézés megkönnyítése érdekében nem kell fizetni a jogviszonyt igazoló egészségbiztosítási pénztári hatósági bizonyítvány (OEP igazolás) kiállításáért. Megszüntetik továbbá a Magyarország területén kívül élő magyar állampolgárok nyilvántartásba vételére vonatkozó illetéket is.
A vállalkozások terheit a későbbiekben jelentősen könnyíti, hogy mentesülnek az illeték megfizetése alól azok, akik az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő adatokról állíttatnak ki hatósági bizonyítványt, vagy kft.-t, egyéni céget, közkereseti, betéti társaságot jegyeztetnek be a cégbíróságon. Utóbbi ügycsoportban közzétételi költségtérítést sem kell fizetni.
Az építésügyi eljárási szabályokkal összefüggésben is több illeték csökken vagy megszűnik. A nem hiteles, elektronikus tulajdonilap-másolatot például évente kétszer díjmentesen lehet lekérni.
A módosítás értelmében illetékmentes lesz az öntözési berendezések engedélyezésnek eljárása.
A döntés érinti az igazságszolgáltatást is, a továbbiakban nem kell díjat fizetni az igazságügyi szakértői névjegyzékbe történő bejegyzés és a szakterület kiterjesztése esetén.
Két év alatt az állami rezsicsökkentés két ütemének megvalósulásával a vállalkozásoknál több mint 3,6 Mrd forint, a magánszemélyeknél több mint 10,3 Mrd forint maradt.
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
A tartós kikötés tilalma, nem egyenlő a láncon tartás abszolút tilalmával
2016. január 1-jétől tilos ebet tartósan kikötve tartani. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) szeretné felhívni a figyelmet a rendelettel kapcsolatos néhány, nagy publicitást nyert félreértésre. A legfontosabb, hogy helytelen az az értelmezés, mely szerint a kutyákat mostantól egyáltalán nem lehet láncon tartani. Szintén fontos tisztázni, hogy az, aki vét a rendelet ellen, nem követ el bűncselekményt, mivel az előírás nem esik a Btk. hatály alá. Probléma esetén nem a rendőrséget, hanem a jegyzőt, illetve a hatósági állategészségügyi szolgálatot kell értesítenie.
A kutya az egyetlen olyan állatfaj, mely – az emberrel való évezredes együttélés eredményeként – fajtársaival szemben is inkább az ember társaságát választja. Ennek ellenére sokan ma is egyszerű „jelzőrendszerként” folyamatosan kikötve, vagy kennelbe zárva tartják ebüket. Azon körülmények részletes jogszabályi meghatározása, amik ahhoz szükségesek, hogy egy kutya jól szocializált, boldog, kiegyensúlyozott lényként élhessen, lehetetlen, hisz az igények egyedenként, fajtánként eltérőek. Éppen ezért a rendelet előírásai egyfajta követendő irányt határoznak meg, segítve a felelős állattartási szokások kialakulását.
A jogszabálynak nem az a közvetlen, azonnali célja, hogy minden, jelen állapotában sajnos szabad tartásra alkalmatlan kutya is végleg lekerüljön a láncról, de az igen, hogy ezután egy kutya se kerüljön tartósan láncra!
Az állattartók kötelessége, hogy – bármely tartási mód esetében – biztosítsák a kutyájuk egyedi igényeinek megfelelő életkörülményeket, beleértve a rendszeres és megfelelően szervezett szabad mozgás lehetőségét is. Szintén a gazda felelőssége, hogy az eb szükségtelenül ne zavarja a lakóközösség életét, emellett kiemelten fontos az ember egészségének és testi épségének védelme! Egy összetett témáról van tehát szó, melyben az állat és az emberi környezet jogos igényeit is kielégítő feltételeket kell megteremteni.
Fontos tudni, hogy az, aki vét a vonatkozó rendelet előírásai ellen, nem követ el bűncselekményt, hiszen ezek alapvetően nem a Btk.-ba ütköző cselekedetek. Ha valaki egy az állat kíméletét nem biztosító módon, tartósan láncon tartott kutyán szeretne segíteni, akkor nem a rendőrséget, hanem a jegyzőt, illetve a hatósági állategészségügyi szolgálatot kell értesítenie. A kivizsgálást követően elsősorban a hibák, hiányosságok javítására kötelezhető az állat gazdája. Amennyiben ennek nem tesz eleget, akkor állatvédelmi bírságot szabhatnak ki rá, melynek alapösszege 15 000 Ft. Ez az összeg minősített esetekben – jogszabályban meghatározott mértékben – szorzókkal növelhető.
Az állatvédelmi hatóság továbbra is hangsúlyozza, hogy ha valaki kutya tartására vállalkozik, tartsa szem előtt a felelős állattartás szabályait és mérlegelje, hogy meg tudja-e teremteni mind a háziállata személyes szükségleteit, mind a saját környezetének jogos elvárásait kielégítő körülményeket.
A témával kapcsolatos további háttéranyag elérhető a NÉBIH honlapján:
http://portal.nebih.gov.hu/-/tajekoztato-a-kutyak-tartos-lancon-tartasanak-tilalmarol
2016. január 8.
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal
Állategészségügyi és Állatvédelmi Igazgatóság
2016. január 1-jén lép hatályba az a közigazgatási bürokráciacsökkentéssel összefüggő törvénymódosító csomag, amely eredményeképpen egyszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb közigazgatási rendszer alakul ki. Ezzel egyidejűleg több hatósági eljárás díja csökken, egyes eljárások ingyenessé válnak.
Az elfogadott törvénycsomag több törvényt is módosít, a gyakorlati tapasztalatok alapján egyszerűsítve a közigazgatási ügyeket. A közigazgatási bürokráciacsökkentés jegyében felülvizsgálatra kerültek az általános eljárási szabályok, amely minden közigazgatási ügyre kiterjedő egyszerűsítést eredményez. Az ügyintézési határidők nagy része is csökkeni fog. A bürokráciacsökkentés keretében egyes engedélyezési eljárások esetében a korábban engedélyhez kötött tevékenységeket a jövőben már bejelentést követően is lehet folytatni. A szabályok módosítása a gyakorlatban jelentkező ügyféli igények kielégítését célozzák azáltal, hogy meghatározott ügyekben a hatósági eljárásokat idő- és költségtakarékosabbá teszik.
Az állami rezsicsökkentés kérdéskörében a lakosság véleményének megismerése érdekében az állam 2015. év nyarán konzultációt tartott a megyei kormányhivatalok bevonásával, amelynek során közel 400 ezer ember nyilvánította ki a véleményét. A 2016. január 1-jén hatályba lépő módosítások eredményeképpen ingyenes lesz: a személyazonosító igazolvány és személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (vagyis lakcímkártya) kiállítása, pótlása; családi állapot-változással összefüggő névváltozás miatt indult hatósági eljárások; eltulajdonított okmányok pótlása; gyermekek útlevelének kedvezményes kiállítása; gépjárművezetői engedély kiállítása első alkalommal; mozgásában korlátozott személy parkolási igazolványának pótlása; hatósági erkölcsi bizonyítvány (évente négy alkalommal); tulajdonjog, és haszonélvezeti jog ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyzése (örökléssel összefüggésben, hagyatékátadó végzés alapján); oktatási igazolvány (diákigazolvány, pedagógusigazolvány, oktatói igazolvány); felsőoktatási képzésre jelentkezés, jelnyelvi tolmács névjegyzékbevétele; lakóépület bontási, építési, és használatbavételi engedélyezési eljárása (a 160 m2-nél kisebb hasznos alapterületű ingatlan esetén); adóhatósági igazolás; cégiratok kiállítása, és cégnyilvántartásban szereplő elektronikus okiratok megküldése; cégek éves számviteli beszámolójának közzététele; üzlet működési engedélye iránti eljárás; vállalkozói igazolvány kiállítása, pótlása; népi iparművészeti igazolvánnyal kapcsolatos eljárások; mezőgazdasági és erdészeti gépkezelői jogosítvány kiállításával kapcsolatos eljárás.
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)
2015.10.16
Új helyszínen az aktív korúak ellátása
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2015. október 19. (hétfő) napjától a Kecskeméti Járásban az aktív korúak ellátásával, így a foglalkoztatást helyettesítő és az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatással kapcsolatos valamennyi ügy intézésére az egyszerűbb és hatékonyabb közigazgatás erősítése érdekében a Kecskeméti Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztályánál (6000 Kecskemét, Klapka u. 34.) lesz lehetőség ügyfélfogadási időben.
Kecskeméti Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztályának ügyfélfogadási ideje:
Hétfő, Kedd, Szerda 8:00-15:00
Csütörtök 8:00-18:00
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Kecskeméti Járási Hivatal
Megyénkben október végére kiépül a kormányablak hálózat
Izsákon kezdődött meg a tegnapi napon az az átadás sorozat, amelynek eredményéül 10 új kormányablak nyílik a megyénkben. Október végétől így már a megye 14 településén, összesen 15 helyszínen fogja tudni a Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal új típusú integrált ügyfélfogadási térben kiszolgálni ügyfeleit.
A kormányablakok egyenlőre a megye legforgalmasabb okmányirodái helyett nyílnak meg, lényegébe kiváltva azokat. Az okmányirodákban intézhető 110 ügykör helyett a kormányablakokban jelenleg 423 típusú ügyben kezdeményezhetnek az ügyfelek eljárást, tehát szinte négyszer annyi ügyüket intézhetik el egy helyen, mint eddig. Ráadásul a 21. századnak megfelelően kialakított, akadálymentesített, modern környezetben, jól felkészített ügyintézők segítségével.
A kormányablakokban intézhető ügyek száma folyamatosan növekszik, hamarosan az ezret is meghaladhatja, így sok esetben még annak is meg fogja érni felkeresni a kormányablakot, akinek a településén okmányiroda működik, hiszen egy helyen sokkal több ügyét intézheti majd az ügyfél időt és energiát megtakarítva magának.
Ezzel a Kormányhivatal nagy lépést tesz a kormány céljának megvalósítása érdekében, az ügyintézés során valódi szolgáltatást fog tudni nyújtani. Az ügyek intézése során már nem kell az ügyfeleknek a „hivatali labirintusokban” bolyonganiuk, elég felkeresni a kormányablakot, ahol udvarias és gyors kiszolgálás mellet egy helyen intézhetik az ügyeiket, vagy ha az adott ügy még nem intézhető a kormányablaknál, világos útbaigazítást kaphatnak.
Új kormányablak nyílik október végéig az izsákin túl Kiskőrösön, Solton, Topmán, Jánoshalmán, Bácsalmáson, Kunszentmiklóson, Tiszakécskén, Kiskunfélegyházán és a már üzemelőn túl még egy Kecskeméten.
Az izsáki átadó ünnepségen részt vett dr. Feldman Zsolt helyettes államtitkár, Lezsák Sándor országgyűlési képviselő, az országgyűlés alelnöke, Kovács Ernő kormánymegbízott, Mondok József Izsák város polgármestere és mint az ünnepség házigazdája Turánné Török Ágnes, a Kiskőrösi Járási Hivatal vezetője.
Feldman Zsolt és Mondok József átadóbeszédükben a kormányablak megnyitását a környék gazdaságának fejlődése szempontjából fontos tényként értékelték, hiszen a gyors és szakszerű ügyintézés nagy segítségére lesz a már a környékben működő vállalkozásoknak és a jövőben alakulóknak is.
Lezsák Sándor a jövő nemzedéke szempontjából is fontos ténynek nevezte a kormányablak kialakítását izsákon és külön méltatta a kormányablak munkatársainak kedves megjelenését.
Kovács Ernő kormánymegbízott mindenkinek megköszönte a munkáját aki részt vett a kormányablak kialakításában, külön kiemelve Izsák Város és polgármestere hatékony közreműködését.
A kormányablak átadások sorozata folytatódik, annak érdekében, hogy a megye teljes lakossága minél előbb hozzáférhessen ezen újtípusú ügyintézési lehetőséghez.